More Income For Malaysians

Melihat itu Kepercayaan dan Kepercayaan itu Melihat

Posted on: July 1, 2009

Kita semua mungkin pernah mendengar tentang istilah “Melihat adalah percaya.” Ini kumpulan pemikiran mengatakan bahawa kita mungkin tidak akan mempercayai sesuatu sehinggalah kita meyaksikannya.

Sesungguhnya, berapa ramai dari kita yang pernah melihat kematian seekor rhino, atau kelahiran seekor anak gajah, atau seekor burung enggang bertelor?  Namun, kita semua setuju bahwa hal-hal ini adalah benar.  Bagaimana pula dengan pertunjukan hebat yang teman kita usulkan kita menontonnya?  Apakah kita harus menontonnya dahulu kemudian mempercayainya? Atau kita percaya kerana ia adalah usulan dari teman baik kita? Ramai orang yang bersikap sinis dan hanya mahu mempercayai sesuatu apabila sudah menyaksikannya sendiri, meskipun mereka tetap percaya bahawa burung enggang bertelor dan rhino yang mati.

Dalam dunia perniagaan, banyak keputusan yang dibuat berdasarkan pra-hitungan dang anggaran.  Bank mempunyai polisi bahwa kita harus memberikan anggaran belanjawan dan rencana perniagaan.  Ini merupakan sesuatu yang didasarkan pada masa depan dan saat ini masih lagi belum wujud.  Walaupun status perniagaan kita kini menjadi alasan dan asas menyediakan anggaran dan rencana perniagaan, ia tetap anggaran.  Baru-baru ini saya membaca sebuah kenyataan oleh Encik Idris Jala, Pengarah Urusan dari Penerbangan Malaysia.  Kenyataannya yang dikutip dari salah sebuah buku popular berbunyi;

“Apabila kita benar-benar menginginkan sesuatu, alam semesta juga menyokong dan membantu kita untuk mencapainya.”

Kenyataan ini mungkin, intipati dari “percaya untuk melihat”.  Apabila kita benar-benar menginginkan sesuatu dan benar-benar yakin bahwa kita boleh mendapatkannya, maka kita “mendapatkan bantuan” dari sumber yang tidak dapat kita lihat.  Dan kita akhirnya mendapatkan apa yang kita inginkan.  Ini juga merupakan teori mediasi dengan menghantar pesanan ke otak kita ketika kita berada dalam keadaan alpha (α).

Mengubah diri kita sendiri dengan mengubah cara kita berpikir!
Mengubah diri kita sendiri dengan mengubah apa yang kita percayai!

Dalam industri pemasarang langsung (MLM), pernyataan “percaya untuk melihat” sering diulang.  Ini adalah cara yang memotivasi mereka yang merintis bidang ini harus melihat keberhasilan pertumbuhan dari usaha masing-masing.   Saya sangat perrcaya akan keberkesanaan ungkapan “melihat untuk percaya”.  Saya percaya bahwa saya telah melakukan apa yang mungkin dan memiliki asas untuk berjaya.

Saya harus percaya!  Saya harus bekerja keras! Insya’Allah, kejayaan pasti datang! Insya’Allah, saya harus berjaya!

Sementara itu, untuk anda yang tertarik, saya punya satu kesempatan untuk anda yang ingin memulakan usahaniaga. Ianya telah berlaku kepada saya dan pasti berlaku jua terhadap anda. Ini merupakan peluang usaha bagi seluruh Malaysia. Ini merupakan cara untuk memperoleh pendapatan pasif untuk Malaysia atau cara untuk memperoleh penghasilan separuh waktu untuk rakyat Malaysia.  Baca tentang beberapa maklumat produk di sini. Kirimkan maklumat anda; nama, alamat, nombor telefon dan waktu terbaik bagi saya untuk menghubungi anda ke more.income28@gmail.com

SCORE A, yang kini memungkinkan setiap orang untuk berjaya!

Terima kasih kerana telah membaca artikel ini.

Salam dari teman keusahawanan anda

mamadou

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

July 2009
M T W T F S S
« Jun    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
%d bloggers like this: